szunya

zaqrack Posted in Hétköznapok,Tags: , ,

a lanyok bealudtak a metron…

Napi rejtély

zaqrack Posted in Gondolatok, Hétköznapok

Kijöttem Mama elé a reptérre, hogy ne egyedül kelljen megküzenie a taxisokkal. Mivel övé a mai utolsó leszálló gép, elég későn érkezik, éjfél előtt pár perccel – ilyenkor már se a maglev, se a reptéri buszok nem járnak. A metro is alig, az utolsó ami kimegy a reptérig, este 10-kor indul tőlünk nem messziről. Ezt választottam, mert taxizni nem akartam csak a saját kényelmemért, két órát elücsörgök a reptéren, legalább olvasgatok/dolgozom közben.

A metrómegállóban ahogy vártam az utolsó szerelvényt már feltűnt egy érdekes pár: egy 30 év körüli nőci mankóval, és egy 2-3 év körüli kisgyerek – akin deréktól lefele semmi ruha nem volt, még cipő sem, jó fekete is volt a lába) A pucér gyerekseggek látványát megszoktam, de azért ehhez mégis kissé hideg van már (15 fok este) Elsőre azt gondoltam a koldusmaffia újabb undorító ötlete lehet ez, hogy ne adjunk ruhát a gyerekre, úgy biztos nagyobb lesz az együttérzés.

Tudni kell, hogy Shanghaiban alig vannak koldusok. A rendőrség és a chengguan tesz róla, hogy ne legyenek. Nem akarom tudni, hova viszik őket. Azonban pár főbb ponton mindig van koldus – és őket senki nem bántja vagy tessékeli arrébb. Ők jó eséllyel a koldusmaffia emberei. Meglepően egy kaptafára “készülnek”, koszos ruhás öreg néni vagy bácsi, de legtöbbször egy testileg megcsonkított személy, legyen az vakság, vagy megégett/levágott kéz/láb, aki énekel vagy zenél, és hozzá egy kísérő aki szedi a pénzt. Nagyon koldusnak néznek ki (ezt nem tudom jobban megfogalmazni), és nagyon szembetűnően minden pillanatban a munkával, azaz a koldulással foglalkoznak.

More »

Utcánk új csillaga

zaqrack Posted in Felfedezés, Hétköznapok,Tags: , ,

Mifelénk itt a szilvafavirág utcában nagyon adnak a szépségre és testi egészségre. Még nem számoltam meg, de saccra kb. 20 masszázsszalon (értsd: masszázs / kupi / vegyes ellátás)  és közel ugyanennyi kozmetika és fodrászat színesíti két és fél kilométer hosszú utcácskánk oldalait. Olcsóbb-drágább, jobb-rosszabb.

Tegnap is voltam egy kellemes két órás masszázson. De most nem erről lesz szó. Aki járt nálunk, biztosan emlékszik az utca végén álló épületre, közvetlenül a lakóparkunk mellett – amiben korábban kellemes kis éttermek voltak, de aztán tavaly ősszel kezdett kiürülni, idén tavaszra pedig mindegyik bezárt és óriás felújítás kezdődött. Nem tudtuk, mi lesz az épületben, sokan bankot emlegettek, aminek sok hasznát nem vettük volna – de nemrég kiderült, és nagyon izgalmasnak hangzik.

Ugyanis a New Star koreai fürdőház nyitja meg a második üzletét Shanghaiban! Ez az a fürdőház ahova elsősorban el akartunk menni, mikor még anno Robival kitaláltuk, hogy menjünk -de nagyon messze volt, így másikat választottunk. Hát most már nem lesz messze 🙂

Mik is jellemzők ennek a láncnak a másik -már működő- kirendeltségére:

• Némileg olcsóbb, mint a legtöbb helyi fürdőház (60Y körül egy belépő).
  • Lesz hideg/meleg fürdő, gőzfürdő, masszázs, szauna, és még sok más (pakolás, bőrradír, stb.)
  • Koreai étterem ami az utcáról is elérhető, nem csak a fürdőből.
  • Az egész épületben mindenhol padlófűtés és/vagy szőnyegpadló.
  • 24 órás nyitvatartás.

Persze a kínai fürdők jellegzetességei azért megmaradnak – azaz a fürdőrész nemenként szeparált és mindenki meztelen, a többi részen pedig nincs szeparáció, és mindenki pizsiben van 🙂

A 24 órás nyitvatartás miatt azt várjuk, hogy kicsit talán felpezsdül az utcának ez a fele is – nagyon persze nem kell, szeretjük a nyugit, de egy pár éjszakai kajaárus taligát például szívesen látnánk rendszeres jelleggel 🙂

Még nincs kész az építkezés, de mint a képeken is látható, a feliratok szép sorban kerülnek fel… majd szerintem a kínai újév körül várható a nyitás. Én már nagyon várom!

Hogy a háttérben látható irodaházak aljában -ahol látszólag üzletek nyitnak majd- mi lesz, az szintén a jövő zenéje, de talán pár hónapon belül ezt is megtudjuk.

Egy hazaút margójára

zaqrack Posted in Utazás,Tags: , , , ,

Amíg Andi Barnival küzdött itthon, én először a szállodában kényeztettem magam – de okkal, ugyanis pénteken egy konferenciára voltam hivatalos – előadóként. Műszaki szakdokumentációs konferencia, Kínában az első komolyabb – és meglepően jó volt, több, mint 50 résztvevővel.

Az előadás is jól ment (naná, kétszer előadtam tükör előtt :)), igaz, a felénél elment az áram, de a negyed órában amíg megjavították, jó kis beszélgetés kerekedett. Mindenesetre hírverésnek tökéletes volt, talán még valami üzlet is csurran-cseppen belőle idővel.

Hatra volt tervezve a zárás, de végül fél hétkor sikerült elindulni némi csúszás miatt. Mivel ilyenkor már csak éjszakai alvós vonat van, még egy napot pedig nem akartam Pekingben aludni, így korábban egy esti, 9:30-kor induló repülőre foglaltam jegyet. Nem volt különösebben kalandos a hazaút, de kellemes sem. Lássuk:

More »

Apa nélkül mit érek én?

Panda Posted in Hétköznapok

Hát nem sokat.

Míg Peti előadást tart és feltérképezi a terepet a legközelebbi pekingi látogatásunkra, mi itthon kínlódunk. Leginkább szegény Barni.

Tegnap nagy nap volt az oviban, elment a csoport egy mandarinfarmra mandarint szedni, lássanak a gyerekek fán is gyümölcsöt. Okos! 🙂 Mikor Barniért mentem eléggé lógott az eső lába, taxival mentem/jöttünk, így elmaradt a szokásos hazamotorozás. Barni elég lelkes volt, hozott is haza a farmról egy kiló mandarint! nyammi! Mondjuk a gyümölcsszedést még gyakorolni kell, mert a fele mandarinnak hiányzott félig a héja. 🙂

Itthon aztán játszottunk, majd következett a szokásos esti rutin: vacsora, fürdés, fogmosás, mese, alvás. Mondanom se kell, hogy Barni elég nyügös volt, de azért lehetett bírni vele. Szépen le is feküdt aludni, majd rá egy órára már sírva ébredt. Kérdeztem mi a baj, mondta hogy semmi, de tovább sírt. Kért vizet és mégsem ivott, elment pisilni, mégsem pisilt. Végül mondtam, hogy bújjon be mellém az ágyba. Ott aztán próbált aludni, de nem igazán ment neki, folyton nyafogni kezdett, nyüszögött, nyöszörgött…

Ez ment éjjel fél háromig. Akkor meguntam és visszaterelgettem egy kis hisztivel körítve a saját ágyába. Persze ott se lett jobb, húszpercenként ugráltam fel és futkostam a szobájába a nyafogás végett, de egyszer sem árulta el mi baja. Mondjuk nem is kellett, tudtam jól, hogy hiányzik Apa. Öt óra körül végre elaludt, akkor meg amiatt izgultam, milyen lesz az ébredés, mert hétkor már fel kell kelteni, hogy készülődhessünk, és beleférjen az időnkbe a reggeli meg a készülődés.

Persze aludt volna még, de menni kellett, arcmosás, fogmosás. Ezek mind egy foghúzással felérnek nála, 35perc volt, mire végeztünk. Az öltözködés következett, ami még 20 perc volt úgy, hogy a végén már én adtam rá a ruhát. Igen, itt már nálam is elszakadt a cérna. Barni abban a korban van, hogy a kommunikációt nyávogás formájában végzi, ami elég kimerítő és idegölő, ráadásul amúgy sem vagyok a türelem szobra, így a végén már én is elég nyügös voltam. Fel is hívtam Petit végső elkeseredésemben és előadtam az Én nem vagyok jó anyuka, nem tudom megnyugtatni a gyereket! monológomat, majd a tetejébe még Petivel is összevesztem picit.

Következzen hát a reggeli: Mit kérsz Barni? Joghurtot. Oké, itt a joghurt, gyere, ülj le, egyél! Nem kérem. Na puff… Nem vagy éhes Barni? Nem. Menjünk oviba.

Na itt éreztem azt, hogy a gyerek már bármit akar, csak az anyját nem. 🙂 Elindultunk hát az oviba és jó hamar oda is értünk. Még a reggeli egészségügyis nővérek sem voltak a helyükön. Ők szokták megnézni a gyerekeket, hogy nem-e betegek. (szájba világítás, testhőmérés, tenyérvizsgálat a kiütések végett). Az oviba menet amúgy Barni nem is szólt hozzám, csak mikor megérkeztünk kezdett el picit nyitni és magyarázta, hogy melyik mászókát szereti a legjobban, ilyesmi.

Mikor felértünk a terembe, az ovi ayi fogadott minket és nagy örömmel köszöntötték egymást Barnival, majd az ayi beterelte Barnit a terembe. Én még ácsorogtam ott az ajtóban picit, mert szerettem volna valamelyik óvónénivel beszélni pár szót, mégse lepődjenek meg, ha esetleg Barni nincs ma a legjobb formájában. Pár percig álltam ott, majd megláttam Barnit amint kikukucskál a teremből könnybe lábadt szemmel. Az ayi egyből felkapta babusgatni, én meg vettem a lapot, hogy most lépnem kell, nem várhatom meg az óvónéniket, így adtunk egymásnak egy puszit Barnival, aztán elindultam haza.

Szerencsére a lépcsőfordulóban ősszefutottam Hannával és elmondtam neki, hogy Barni 2órát aludt és nem túl jókedvü mert apukája nincs itthon. Mondta, hogy majd figyelnek rá, ne aggódjak. Szuper. Irány haza aludni. Útközben felhívtam egy barátnőmet, kipanaszkodni magam, ő is mesélte, hogy a lánya (egyidős Barnival) ugyanígy nyávog mostanság mindenért, még egy szimpla kérés is olyan, mintha a világ dőlt volna őssze, így picit megnyugodtam, hogy valószínü nem lelki sérült gyermekem, mert mások is ebben a korszakban vannak.

Az otthoni alvás és gyors ebéd után vissza az oviba, mert a hónap utolsó pénteki napján rövid nap van, 12:30kor el kell hozni a manókat. Hanna megnyugtatott, minden rendben volt Barnival. És nocsak, Barni is örömmel fogadott, bár megkérdezte, hol van Apa és mikor jön már végre. 🙂

Szépen hazamotoroztunk, de olyan halkan mesélte a nap eseményeit, hogy alig lehetett hallani. Nagyon fáradt volt, nem is csoda, ezért szépen lefektettem aludni. 4órakor keltettem, majd kitámolygott a szobából, ledőlt a kanapéra és üveges tekintettel bámult maga elé. Később felélénkült, de a fürdésnél kifejtette, hogy ő nem szeret fürödni és szeretne koszos maradni, valamint a fogmosás se nagyon müködött. A vacsorát legalább megette röpke 45perc alatt… Összességében azért a délután egész jól telt. Elmagyaráztam neki, hogy mikor felébred, Apa már itt lesz , ne aggódjon. Végül szépen lefeküdt aludni és egyelőre nem hallok sírást, nyafogást a szobából.

levego

zaqrack Posted in Hétköznapok

sut a nap de ma akkor is jobb lesz itthon maradni… 🙁 kar, mert amugy 26 fok van, nagyon kellemes.

Tehen

zaqrack Posted in Hétköznapok,Tags:

Talaltunk egy tehent az erkelyen es a csalad egyik tagja se tudja hogy es honnan kerult oda…

Ma is jó a levegő

zaqrack Posted in Utazás

Peking ismét

zaqrack Posted in Utazás,Tags: , ,

Pekingbe kellet jönnöm egy villámlátogatásra – előadok egy konferencián holnap + más ügyeket is el kell intézni. Egy éjszakát itt is alszom. Foglaltam volna szállást a szokásos helyünkre, de nagyon drága volt: 750Y + 130 reggeli, ami szerintem túl sok a nyújtott szolgáltatásért, céges költség ide, vagy oda.

Körülnéztem más opciók után hát. Mivel a hangzhou-i nyaralás alatt az Orange Hotel-lel meg voltam elégedve, és tudtam, hogy ez egy országos lánc, ezt néztem meg először. Náluk van a sima Orange Hotel, és van a kissé magasabb kategóriás Crystal Orange. Hogy-hogynem, egy Crystal Orange pont volt az irodánktól egy utcára, ahova ma menni kellett pont – így ide foglaltam. 550Y volt (20000HUF) (kínai) reggelivel.

Hát most itt vagyok, és egyelőre nagyon elégedett. Rettenetes minőségű videók és képek következnek, de az érzés remélem átjön A videókra klikk induláshoz.

ha van kétszobás lakosztályuk, akkor esélyes a váltás családilag is… Most pedig indulok, megnézem az éjszakai kajapiacot még az esti munka előtt…

Vonaton

zaqrack Posted in Utazás,Tags: , ,

Tudom hogy nem jo a kepminoseg, de higyjetek el,megint a Sissy megy a TV-ben a vonaton. Imadjak az europai Kiralyos-hercegnos dolgokat.