Farsang Shanghaiban 2014

Panda Posted in Shanghairól,Tags: , , ,

Idén a farsang új köntöst kapott, mivel a folyamatos népvándorlás/költözködés miatt a korábbi szervezőség magja már nem itt él, így idén mások tervezték-szervezték, mint az előző években. A régi hely tavaly is már igencsak szüknek bizonyult a közel150 főnek, így hát főleg a kisgyerekesek buzgalma miatt, egy nagyobb és hozzánk közelebb eső bárban mulattunk, ahol Ervin, Shanghai kvázi hivatalos magyar szakácsa dolgozik.

A farsang a shanghai-i magyarok legnagyobb éves összejövetele. A családtalanok a havi rendszeres közös vacsorákon, a családosok szülinapoknál és újabban mikuláskor gyűlnek össze. Van még pár a konzulátus által szervezett program, például a március 15-i Petőfi szoborkoszorúzás – de mind közül a farsang az, ahol a lehető legtöbben összegyűlünk, már több éve 100 fölött van a létszám, ami a helyi magyarok kb. 150 fős populációját tekintbe elég jó arány.

Míg régebben Puxi-ban, idén Pudongon került megrendezésre az esemény. Változás volt az is, hogy külön gyerekprogramok voltak időben eltolva a felnőtt bulitől – a kisgyerekesek 4-re érkezhettek és fél 7-ig tartott a program, de utána a “felnőtt” programban is maradhattunk persze.

More »

Vakációóóó

zaqrack Posted in Utazás,Tags: , ,

Összeállt a vakációs terv, a repülőjegyek és pár szállás már le is van foglalva!

Amit az elmúlt években kihagytunk most bepótoljuk. 🙂 A műsorváltozás jogát fenntartjuk. 🙂

• Március 8: Városon belüli egynapos kirándulás Anting-ba és Nanxiang-ba, megnézzük az eddig még nem látott autómúzeumot és teleesszük magunkat Xiaolongbao-val.
  • Március 23-29: 1 hét Guilin Manka nagyival. 2 éjszaka a rizsteraszokon, 3 éjszaka Yangshuo-ban. Repjegy, szállás foglalva.
  • Április 11: Újabb egynapos, a cél Shanghai déli csücske, Shanghai Flower Port, tulipánnal. Sok tulipánnal.
  • Április 18-21: Ami kimaradt Nanji után, most bepótoljuk. Yandangshan. Vonattal megyünk, szállás foglalva. Huangshan helyett ez lett a befutó, mert itt még két rajtam lógó gyerkőccel is biztonságosan lehet közlekedni és nincs annyi turista.
  • Május 1-4: A régóta tervezett visszatérés kedvenc Moganshan-i vendégjházunkba. Buszozunk, szállás foglalva.
  • Május 17-18: A tavalyi Hangzhou-i túra folytatásaként most Nanjing hegyeit járjuk be egy hétvégén.
  • Június 1 körül: Egy nap Suzhouban apukámékkal. Vonattal, valószínüleg nem alszunk ott.
  • Június 5-8: Peking, Nagy Fal és más, szintén apukámékkal. Vonattal, szállás foglalva.
  • Június 21 körül: Újabb egynapos, Guyi Garden lótuszvirágzás.
  • Utána haza három hónapra belakni a felújított lakást, családozni, élvezni a nyarat. Majd vissza október elején még 2.5 hónapra.
    Október vége: Andi barátnője jön és velük valahova 1-2 napra. Ezt még nem tudjuk,
  • November eleje: egy vízivárosi hétvégére, mondjuk legyen Nanxun ahol kapni selymet is:

És a végén a ráadás: November 29 – December 7: Fülöp-szigetek, Palawan, ott pedig valószínüleg Port Barton.

Ide most vettem meg a repülőjegyeket. 🙂 Már a kiköltözéstől úgy terveztük, hogy a búcsú Ázsiától a Fülöp-szigeteken lesz – de egészen addig, amíg nem láttam meg az Air Asia akcióit, nem voltam benne biztos, hogy tényleg sikerülni fog. 🙂 Gyakorlatilag egy olcsóbb Budapest-Shanghai retúr repjegy árából repülünk ide négyen. Jó, nem? 🙂

Utána pedig egy hétre rá Budapest. 🙂

Ricsi szótár közelgő nagymamáknak :)

Panda Posted in Család,Tags: , ,

Ricsi, lassan, de biztosan halad a közlési képességei fejlesztésében. Íme hát néhány “szó”, amiket mostanában mondogat. Mire Manka nagyi ideér, bizonyára tovább bővül a szókincse, de ami eddig kialakult, azt megosztom.

• Nem: Ne-ne
  • Igen: rugózik a lábaival 🙂
  • Lámpa: pa
  • Dédi: déé!
  • Apa: pa-pa-pa
  • Barni: baa!
  • Kanál: ka, ka-ka
  • Busz: bu
  • Bármilyen autó:- bu vagy te-te, te-te
  • Banán: ba, baban, maman
  • Alma: a, ma, ama
  • Panda: pa
  • Kanál: ka
  • Tál: táá
  • Paprika: pap
  • Paradicsom: pa

Hát ennyi lenne eddig, hajrá Ricsi!

Tanulunk

zaqrack Posted in Hétköznapok

Van aki házi feladatot kap az oviban.

Van aki meg bilizés rejtelmeit tanulgatja

2014-es tervek

zaqrack Posted in Utazás,Tags: , , ,

Mennyire más úgy élni Kínában, hogy tudod, nemsokára hazamész! Persze azt mindig tudtuk, hogy nem fogunk örökre itt maradni, de a hazaköltözés megfoghatatlan volt, nem tudtuk mikor és hogyan történik meg. Most pedig úgy néz ki, 10 hónap múlva befejezzük az életvitelszerű ittartózkodást, és ebből a 10 hónapból is lesz egy három hónapos nyári szünet otthon, amit nagyon várunk, de annyival is kevesebb időnk lesz felfedezni Kínát.

Hirtelen egy nagyon hosszú listánk lett a még kipróbálandó és megtekintendő dolgokról és az utazási hajlandóságunk is jelentősen megnőtt. Tegyük hozzá, van miért, az elmúlt évek – legalábbi Kínában élő külföldiek mércéjén nézve – relatív kevés utazással telt:

• 2001 inkább a berendezkedésről szólt, meg persze többször voltunk Hongkongban vízumozni, Pekingben munkaügyben. Az egyetlen nagyobb nyaralásun Zhoushanra meghiúsult Barni betegsége miatt én azért Robiékkal elmentem.
  • 2012: nem nagyon mentünk Shanghai környékéről sehova, hiszen ez az év Ricsi születéséről szólt. Azért az az egy hét Hangzhou-Mogansgan nagyon jól sikerült, annyira, hogy kétszer is visszatértünk még abban az évben 🙂
  • 2013: a nyáron otthon voltunk (nem mintha baj lenne!) emellé egy kisebb kínai nyaralás fért bele Nanji szigetén, amit Barni azóta is heti szinten emleget + pár közeli kisebb-nagyobb városka.

Most minden adott, a fiúk is elég nagyok a kényelmes utazgatáshoz, nem készülnek ki egy kimaradt délutáni alvástól, megspórolt pénzünk is van elég és a motiváció is megvan a hazaköltözés miatt.  Ázsia többi orszgába átruccangatás anyagi okok miatt továbbra is kimarad. Nagyon megnéznénk Koreát, Japánt, Mongóliát, Dél-Ázsiát, de egy ilyen útból kijön három kisebb utazás Kínában – ahol rengeteg látnivaló vár még ránk. Nem kérdés, hogy inkább az utóbbit választjuk. Persze ez se lesz olcsó móka, de ki tudja, mikor jutunk el ide legközelebb mindannyian.

Az alábbiak az idei terveink – persze biztos nem minden, vagy nem így fog megvalósulni:

•  Március közepe: Egy hétvége Nanjingban, de lehet erre májusban kerül sor.
  •  Március vége: Manka nagyi jön, egy hétre elutazunk Guilin-ba és környékére riztseraszokat és mészkőcsúcsokat nézni
  • Április eleje: a 16-os metró átadásával megközelíthetővé vált délkelet Shanghai meglátogatása, ahol a tulipános kertet látogatjuk meg.
  • Április közepe: Húsvétkor Huangshan-ra tervezünk egy négy napos utat, hogy lássunk igazi nagy hegyeket is, de az is lehet inkább Zhangjiajie lesz belőle.
  • Május eleje: ez még rugalmas, de valami rövid kirándulást ide is tervezünk. Ha szerencsénk van a repülőjegyek árával, talán még Hongkongba is visszatérhetünk. Ha nem, akkor valami a környéken.
  • Május közepe: Nanjing vagy Moganshan a kirándulós csapat elérhetősőgétől függően
  • Június eleje: Apukámékkal Peking, búcsú a Nagy Faltól és valószínüleg egy rövid Suzhou túra is.
  • Július-Szeptember: Otthon Magyarországon és környékén.
  • Október első hete: Ez a leginkáb feltételes és pénzfüggő, de talán összejön Xinjiang vagy esetleg Korea
  • Október utolsó hete: Barátaink jönnek látogatóba, jó eséllyel Moganshanra térünk vissza, ha az év során eddig még nem sikerült. Ha már igen, akkor bármi más
  • November közepe: Egy közeli víziváros ahol még nem jártunk.

Ennyi, lesz mit tervezgetni 🙂 Ja és még elvileg nekem lesz egy céges utam Indiába is.
És akkor hol van még Tibet, Chengdu és környéke, a pandák, Yunnan, és még sok más… túl nagy ez az ország 🙂

Felesleges tervezésről

zaqrack Posted in Család, Gondolatok,Tags: , ,

Lehet tervezni az életet rövid távra és hosszú távra is, de nem feltétlenül érdemes. Illetve ne essen félreértés: célok, kívánságok kellenek az életben és tudatosan kell ezek felé menni, de hogy pontosan hogyan és milyen úton azt érdemes szerintem a véletlenre hagyni, mert egyrészt úgysem úgy alakulnak a dolgok feltétlenül, ahogy az ember tervezte, másrészt meg a véletlen a legtöbbször csak jobbá teszi a bejárt utat.

Lássuk például a mostani hétvégét. Úgy terveztük a szombaton esedékes éves magyar farsangon kívül nyugis hétvégét tervezünk, sombaton dél  előtt leszaldok halért, megcsináljuk ebédre, délután fanksütés, utána farsang, ahonnan majd este nyolc körül hazaindulunk szépen, majd pedig vasárnap a környéken töltjük a napot, délután az otthoniakkal beszélve skype-on.

Ezt így is terveztük péntek délutánig, ehhez képest mi lett a dologból?

More »

Rezsi és más rendszeres költségek Shanghaiban

zaqrack Posted in Hétköznapok, Kínáról,Tags: , , , ,

Napjainkban népszerű téma következik. 🙂 Lássuk milyen rendszeres költségekkel kell számolni egy lakás fenntartásával kapcsolatban itt Shanghaiban. Hangsúlyoznám, hogy Shanghairól van szó, más városokban teljesen más költségek vannak, sőt, Shanghai különböző kerületei közt is van eltérés, sokszor nem is kicsi. Kitérek a megszokott rezsikategóriákra – és azokra a rendszeres költségekre amikre sokan nem is gondolnának akik mondjuk a kiköltözést tervezgetik. Már írtam erről korábban te azóta változtak az árak, jelentősen felfelé, mert bevezették a kevesebb fogyasztásra ösztönző sávos árakat (tehát itt szó nincs rezsicsökkentésről, erősen felfelé mennek az árak) More »

Apa, ez a hal mar nem lat.

zaqrack Posted in Család, Gyorshír

Ezt meg a kimchiboltbol hoztuk

zaqrack Posted in Hétköznapok

Es ez persze nagyon finom. Meg amit az Ayi fozott, az is.