Month: February 2015

• Légszennyezettség Budapesten

Készült egy prognózis Európa várható PM10 (szállópor) szennyezettségéről 2030-ban: ezek szerint ha a jelenlegi trendek folytatódnak, Budapesten a kínai PMI skála szerint (ami itt oldalt is látható) 75 és 100 közötti érték lesz várható. Mit nem adtunk volna 75-100-as napokért Shanghaiban. 🙂 Szóval a légszennyezettség rossz, jobb lenne a zöld kategóriába esni, de azért kezeljük […]

• Palawan 12/12 – Kalui étterem és a hazaút

Minden viszontagság ellenére nagyon jól éreztük magunkat a Fülöp-szigeteken, de egy problémánk végig volt: az ételek. Voltak emlékezetreméltóbb fogások, de összességében nem tett ránk jó benyomást, főleg a változatos és ízletes kínai konyha után. Gondoltuk egy utolsó esélyt még megérdemel, és utolsó esténkre helyet foglaltunk a Kalui-ba, ami több forrás szerint is Palawan szigetének a […]

• Palawan 11/12 – A földalatti folyó

Ez a nap is korán keléssel kezdődött, ellenben a városba érkezés óta most aludtam először nyugodtan – kár, hogy csak négy órát. Azért jó érzés volt, hogy rendben vannak a repülőjegyeink és a tájfun is jó eséllyel továbbáll még ma. A korán kelés oka a földalatti folyóhoz tervezett túránk volt, amely ma végre elindult – […]

• Palawan 10/12 – Városnézés a jegyünkre várva

Az eredeti terv szerint a mai napon délben repültünk volna haza – na most ehhez képest még jegyünk se volt. De ne szaladjunk ennyire előre, valahol ott tartottunk, hogy egy nem túl hosszú alvás után hajnalban öklendezésre és rotyogásra ébredtem, ez bizony Ricsi volt, akire rájött a hányás és a cifrafosás. Nem is tudom mi […]

• Palawan 9/12 – Állatnézőben

Ahogy utaltam is rá a nagy repülőjegyes – tájfunos kavarás közepén, a délután kellemes kikapcsolódással telt. Reggeli triciklisofőrünket felbéreltük, hogy vigyen el városnézésre – a célunk a krokodilnevelő intézet volt, de még indulás előtt megnéztem, hogy a közelben vagy egy jó kis lepkekert is, így azt is felvettük a meglátogatandó úticélok listájára. Jó fél órás […]

• Palawan 8/12 – A nemzetközi helyzet egyre fokozódik

Éppen kómában ébredeztem hajnal 6 óra körül, amikor láttam, hogy valami villog a falon. A lenémított szobatelefon volt az. Felvettem, a recepcióról szóltak, hogy vihar miatt a mai földalatti folyó túra törlésre került. Szuper – gondoltam – akkor alhatunk tovább. Sokat mondjuk nem sikerült, mert a fiúk nemsokára felkeltek. Örömmel észrevételeztük, hogy Ricsi szemének kicsit […]

• Palawan 7/12 – Út a városba és a bonyodalomba

Hú, ez hosszú lesz – de inkább nem bontom ketté, érezzétek át, milyen napunk volt. 🙂 Ahogy azt korábban említettem, a kemping után két éjszakát Puerto Princesa városában terveztünk eltölteni Shanghaiba visszarepülésünk előtt. Kettőt, mert olvastam, hogy eső esetén kétséges, egy nap alatt odaér-e a városba az ember, és nem akartunk kockáztatni + a városban […]