Zhoushan nyaralás: Bevezető

Robiék érkeztével végre eljött annak is az ideje, hogy 4 nap szabadságot kivéve kicsit pihenni menjünk Shanghai-t elhagyva, kicsit Kína vidéki arcát is megismerve. Hosszas úticél-válogatás, tervezgetés és hezitálás után, végül egy itteni ismerősünk útja a Zhoushan-szigetekre hozta meg a végső döntést: mi is ide megyünk.

Még mielőtt Robiék megjöttek, már meg is vásároltam a négy buszjegyet (Barninak nem kell) a szigetekre. Aztán végül úgy alakult, hogy csak hárman mentünk, mert Andinak pihenést írt elő a doki, így ő sajnos itthon kellett maradjon Barnival. Mielőtt belevágok az utazás eseményeinek részletezéséb, rövid ismertető arról, hol is található ez a Zhoushan és mit kell róla tudni.

A Zhoushan szigetcsoport Shanghaitól kb. 50-200km-re dél és 50-100km-re kelet felé fekszik, a Hangzhou-i öböl másik oldalán, közel Ningbohoz. Ez Kína legkeletibb csücske, itt kel fel először Kínában a nap. Rengeteg kisebb-nagyobb, lakott-lakatlan sziget alktoja a csoportot (összesen 1390 sziget és 3306 zátony, amiből összesen 103 lakott, 1 millió össz-lélekszámmal).

Zhoushan-szigetek

A legismertebb szigetek az alábbiak:

• Zhoushan. Ez a legnagyobb sziget, két nagyobb várossal: Dinghai és Shenjiamen. Itt található Kína legnagyobb tengerikaja feldolgozó központja.
  • Putuoshan szigete. A buddhisták egyik szent hegye itt található, híres zarándokhely – ebből kifolyólag elég zsúfolt turistaszempontból.
  • Zhujiajian szigete, amit pár éve egy híd köt össze Zhoushannal, és a strandjairól híres
  • Taohua, azaz a barackvirág-sziget, mindenféle látnivalóval, nem ennek ellenére nem túl zsúfolt.
  • Dongji-csoport, kis halászfalvakkal tűzdelt szigetek, Kína legkeletibb pontja

Mivel Andi és Barni nem tudtak velünk jönni, kicsit nagyobb mobilitással (minden napra egy sziget) de rövidebb időtartammal  (5 nap helyett 3.5 nap) tervezve az alábbi útitervet raktuk össze – és valósítottuk meg:

• Kedd: utazás, Shenjiamen városa
  • Szerda: Taohua sziget
  • Csütörtök: Zhujiajian sziget
  • Péntek: hazaút

Csak odafele foglaltunk buszjegyet és csak ez első éjszakára szállást – így is izgalmasabbá téve az utat. 🙂

Azt hiszem –és ezt Robiék is alátámasztották már, hogy sikerült maximálisan kihasználni a lehetősgéket, és egy nagyon kellemes kis utazást hoztunk össze meglehetősen kevés pénzből. Az alábbi bejegyzések részletezik az utat:

1. nap – Shenjiamen
2. nap – Taohua
3. nap – Zhujiajian