2014-es tervek

Mennyire más úgy élni Kínában, hogy tudod, nemsokára hazamész! Persze azt mindig tudtuk, hogy nem fogunk örökre itt maradni, de a hazaköltözés megfoghatatlan volt, nem tudtuk mikor és hogyan történik meg. Most pedig úgy néz ki, 10 hónap múlva befejezzük az életvitelszerű ittartózkodást, és ebből a 10 hónapból is lesz egy három hónapos nyári szünet otthon, amit nagyon várunk, de annyival is kevesebb időnk lesz felfedezni Kínát.

Hirtelen egy nagyon hosszú listánk lett a még kipróbálandó és megtekintendő dolgokról és az utazási hajlandóságunk is jelentősen megnőtt. Tegyük hozzá, van miért, az elmúlt évek – legalábbi Kínában élő külföldiek mércéjén nézve – relatív kevés utazással telt:

• 2001 inkább a berendezkedésről szólt, meg persze többször voltunk Hongkongban vízumozni, Pekingben munkaügyben. Az egyetlen nagyobb nyaralásun Zhoushanra meghiúsult Barni betegsége miatt én azért Robiékkal elmentem.
  • 2012: nem nagyon mentünk Shanghai környékéről sehova, hiszen ez az év Ricsi születéséről szólt. Azért az az egy hét Hangzhou-Mogansgan nagyon jól sikerült, annyira, hogy kétszer is visszatértünk még abban az évben 🙂
  • 2013: a nyáron otthon voltunk (nem mintha baj lenne!) emellé egy kisebb kínai nyaralás fért bele Nanji szigetén, amit Barni azóta is heti szinten emleget + pár közeli kisebb-nagyobb városka.

Most minden adott, a fiúk is elég nagyok a kényelmes utazgatáshoz, nem készülnek ki egy kimaradt délutáni alvástól, megspórolt pénzünk is van elég és a motiváció is megvan a hazaköltözés miatt.  Ázsia többi orszgába átruccangatás anyagi okok miatt továbbra is kimarad. Nagyon megnéznénk Koreát, Japánt, Mongóliát, Dél-Ázsiát, de egy ilyen útból kijön három kisebb utazás Kínában – ahol rengeteg látnivaló vár még ránk. Nem kérdés, hogy inkább az utóbbit választjuk. Persze ez se lesz olcsó móka, de ki tudja, mikor jutunk el ide legközelebb mindannyian.

Az alábbiak az idei terveink – persze biztos nem minden, vagy nem így fog megvalósulni:

•  Március közepe: Egy hétvége Nanjingban, de lehet erre májusban kerül sor.
  •  Március vége: Manka nagyi jön, egy hétre elutazunk Guilin-ba és környékére riztseraszokat és mészkőcsúcsokat nézni
  • Április eleje: a 16-os metró átadásával megközelíthetővé vált délkelet Shanghai meglátogatása, ahol a tulipános kertet látogatjuk meg.
  • Április közepe: Húsvétkor Huangshan-ra tervezünk egy négy napos utat, hogy lássunk igazi nagy hegyeket is, de az is lehet inkább Zhangjiajie lesz belőle.
  • Május eleje: ez még rugalmas, de valami rövid kirándulást ide is tervezünk. Ha szerencsénk van a repülőjegyek árával, talán még Hongkongba is visszatérhetünk. Ha nem, akkor valami a környéken.
  • Május közepe: Nanjing vagy Moganshan a kirándulós csapat elérhetősőgétől függően
  • Június eleje: Apukámékkal Peking, búcsú a Nagy Faltól és valószínüleg egy rövid Suzhou túra is.
  • Július-Szeptember: Otthon Magyarországon és környékén.
  • Október első hete: Ez a leginkáb feltételes és pénzfüggő, de talán összejön Xinjiang vagy esetleg Korea
  • Október utolsó hete: Barátaink jönnek látogatóba, jó eséllyel Moganshanra térünk vissza, ha az év során eddig még nem sikerült. Ha már igen, akkor bármi más
  • November közepe: Egy közeli víziváros ahol még nem jártunk.

Ennyi, lesz mit tervezgetni 🙂 Ja és még elvileg nekem lesz egy céges utam Indiába is.
És akkor hol van még Tibet, Chengdu és környéke, a pandák, Yunnan, és még sok más… túl nagy ez az ország 🙂