Ügyfélkezelési tapasztalatok


Már nem az enyémek, hanem mikor én vagyok az ügyfél.

Ugye ma foglaltam le a repülőjegyeket a téli hazaútra. A legolcsóbb az Aeroflot lett volna – ellenben náluk már Ricsi nem fér bele a babakosárba, mert csak max 9 hónapos gyerekeknek ajánlják. Mivel nem annyira szeretnénk úgy repülni, hogy végig ölben ül/sír/alszik Ricsi, ezért itt négy jegyet kellett volna vennünk – így viszont már olcsóbb volt a 3 jegy + baba konfigurációban a Lufthansa, ami egyrészt már bevált, másrészt jó az átszállás, harmadrészt pedig tudjuk – és a honlapon is írják – hogy egy Ricsi méretű baba is elfér a kosárban, még ha passzentosan is. (összehasonlításképp mikor tavaly télen Turkish Airlines-szal mentünk haza, azon Ricsi már akkor alig fért bele, a legtöbb légitársaságnál pedig nem nagyobb a kosár – a Lufthansa az üdítő kivétel)

Szóval lefoglaltuk a jegyeket, nagy örömmel, hiszen vissza Shanghaiba ráadásul Airbus A380-as géppel megyünk majd, amit még sose tettünk, de aztán jött a kellemetlen meglepetés: a foglalásnál nem tudtam helyet foglalni a kosaras ülések mellé. Nagy dilemmában voltunk, végül befoglaltam a helyeket a kosarak közelében levő sorokba, bízv abban, hogy majd esetleg átültetnek, hátha csak valaki befoglalta magának a “kényelmes” első sort ahova a babások szoktak ülni. Persze tudtam, hogy ez valószínüleg sajnos nem igaz, mert a Lufthansa esetében a babás székeket csak babás jeggyel lehet választani foglaláskor…

Első körben felhívtam az ügyfélszogálatot. Mivel a kínai már bezárt, így a budapestit hívtam skype-ról. Nagyon kedves volt a hölgy, de azt mondta, ő se tud segíteni, a babás helyek foglaltak. Annyit tudott javasolni, legalább válasszak pár helyet magunknak, hogy legalább egymás mellett üljünk, és majd próbálkozzak a repülőtéren check-in idején. Köszi…

Úgy gondoltam nem hagyom annyiban a dolgot. Intenetre fel, a repüléssel foglalkozó megannyi szakfórumon hamar megtanultam, hogy az ülések státusza esetében különséget kell tenni a “foglalt” és a “blokkolt” között – előbbinél ténylegesen ül ott valaki, utóbbinál csak blokkolva van későbbi felhasználásra, nem foglalható a hely jegyvásárláskor. (Nem beszélek repülőtér és foglalási osztály-kódokban, de kezdő repülő se vagyok már, ez mégis új volt…) Előfizettem egy ötnapos próbaverzióra egy ülésfoglaltság-ellenőrző honlapon, ahol némi pötyögés után lehívtam a két lefoglalt repülőn a helyeket, és láttam, hogy bizony a sorok elején a helyek egy része valóban csak blokkolt, nem foglalt. Azt sajnos nem tudtam megmondani, hogy a sor szélén levő foglalt helyek a kosaras helyek, vagy a mellette levő blokkolt középsők azok. (43-44 sorban elől van 4 babás hely. de melyikek?  A vagy C? D vagy F? és így tovább…) Vagy oda foglalt  egy magas rangú törzsutas aki mellett automatikusan blokkolják a helyet… sok minden lehet, ez egy külön világ.

lh727

 

Egy másik fórumozó azt javasolja, érdemes az amerikai ügyfélszolgálattal beszélni, ott segítőkészebbek (mint az általában jellemző az amerikai ügyfélszolgálatokra)

Felhívtam, elmondtam a panaszom, már hívták is le az ülésfoglaltsági térképet – és mondták, hogy a Shanghai-München vonalon sajnos minden babaszék foglalt. Kérdeztem blokkolt-e vagy foglalt, mert épp egy online üléstérképet nézek, mire a kellemesnél kicsit ingerültebben közölte a hölgy, hogy “They are taken, Sir.” Gondolom nem csak én próbálkozok ilyen trükkökkel, már is tudja használni az internetet és az azon keresztül elérhető kellemes szolgáltatásokat. 🙂

Elnézést kértem, és megkértem, nézzük meg a Frankfurt-Shanghai járatot. Kb. 15 másodperc múlva ezen a gépen lett három egymás melletti helyünk babakosárral az orrunk előtt 🙂 Ott van, a 60-as sor ABC (csalóka a kép mert előttünk fal van, nem széksor)

lh728

 

Sőt, a hölgy még azt is megtette, hogy a Shanghai-München gépen leblokkolta az Andi melleti helyet (okosan Barnit-magamat egymás mellé foglaltam Andit meg mögénk), hogy ha esetleg nem lesz tele a gép (kicsi rá az esély, de előfordulhat), akkor ott legyen egy szabad hely. (Bár ezt lehet csak mondta, de nem tette, mert a honlapon még foglalhatóként mutatja ezt a helyet… mindegy – lásd lejjebb)

Így most már jobb. Még mindig van némi bizonytalanság, hogy hazafele Ricsit ölben kell-e vinni, és mennyire lesz kényelmes utunk (már amennyire egy 10+ órás repülés kényelmes lehet, haha), de én is és az ügyfélszolgálat is megtett mindent ami lehetséges. És persze simán előfordulhat, hogy valaki lemondja a foglalást / nem jön / mégse babával foglalta el a babakosaras helyet a gépen / Andi és Ricsi mellé ül holott máshol is lenne szabad hely és akkor felszállás után a stewardess első dolga lesz korrigálni, jó eséllyel átültetni Andit a kosaras helyre. Mert lássuk be, senki se szeret üvöltő babákkal együtt utazni. 🙂  És még a jelenlegi helyzet is milliószor jobb, mint a körmünket rágni az utazás napjáig, vajon lesz-e normális helyünk.

Szóval egy-egy nagy pont a Luthansa amerikai ügyfélszolgálatának és ez expertflyer.com weboldalnak. Hazafele a világ leghosszabb repülője, vissza pedig a legnagyobb – reméljük sokáig és kényelmesen alvó gyerkőcökkel 🙂

Sokáig ehhez hasonló problémánk mindenesetre nem lesz, hiszen legközelebb már Ricsi is 2+ éves lesz, így az egyetlen opció a saját jegy és szék.

Aki szerint meg túlbonyolítom a dolgot, az még valószínüleg nem repült babával.