Palawan 4/12 – kirándulások

Természetesen amikor csak tehettük, nem csak a parton tartózkodtunk. Vízálló fényképezőgép hiányában ezekről a kirándulásokról sajnos nem készült fénykép.

1. Snorkeling

Ide csak én mentem, Andi a fiúkkal otthon maradt. Kaptam házigazdáimtól búvárszemüveget és pipát, majd több lakótársunkkal együtt egy hajóra pattantunk a helyi korallzátony felé. Csak én voltam újonc, a többiek mind saját (dioptriás) szemüveggel meg békalábakkal készültek. Kicsit aggódtam dioptriás szemüveg nélkül mit fogok látni, de felesleges volt. Két korallzátonyt is meglátogattunk, mindkettőnél jó 30-40 percet úszkáltunk a vízben. Olyan volt, mint a Duna TV régi éjjeli műsora 🙂 Hatalmas különféle színű korallok amik között apró színes halak úszkáltak a szivárvány összes színében.

A halak is szépek voltak, de engem a korallok jobban lenyűgöztek, mert ilyet még sose láttam élőben. Először vigyáztam ne érjek hozzájuk, de később – látván, hogy a többiek is így tesznek – pár nagyobbra rá is mertem állni és onnan néztem merre menjek a halak után. A második korallzátonyon sokkal több hal is volt, hatalmas rajokban úszkáltak ide-oda. Ragadozóhalakhoz, medúzákhoz nekem nem volt “szerencsém”, de a többiek láttak ilyet is. Érdekes volt nagyon, kár, hogy nem tudtam megörökíteni a többieknek.

2. Kajakozás

A kemping lakói részére több kajak is rendelkezésre áll, természetesen ingyen. Háromszor is útnak indultunk:

Első alkalommal a parttól pár száz méterre fekvő kis szigetet vettük célba. Ide kb. negyed óra alatt sikerült átérnünk úgy, hogy Andi életében először evezett, így az elején körbe-körbe forogtunk egy darabig (nem feltétlenül csak miatta :)) A felfedezés öröme mellett másért is megérte ide átevezni: itt találtuk a legszebb kagylókat és csigákat, Andi nem győzte gyűjtögetni. Közben a fiúk halakat meg rákokat kergettek a sziklák és a víz között, igazán idilli kis kirándulás volt. Visszafele még megkerültük a kis szigetet, majd elkanyarodtunk a saját partszakaszunk fekete sziklákon túli részére, ahol azonban nem találtunk túl sok érdekeset, így visszatértünk a táborhoz.

A fiúknak nagyon tetszett a kajakozás, így másnap ismét útnak indultunk. Ez a kajakozás elég rövidre sikerült, ugyanis a hullámok nagyobbak voltak, így sikerült beborulnunk az első métereken. Még ugyanaz a hullám kisodort minket a partra, mi röhögtünk, a fiúk meg bőgtek. Mindenesetre az aznapi kajakozásról letettünk, mert Barnabást nem lehetett újra beültetni a hajóba 🙂

Harmadik alkalommal célunk volt, a snorkeling túra végén elvittek minket egy közeli partszakaszra ahol egy nagyon szép vízesés volt – ezt akartam megmutatni a többieknek. A hullámok aznap is nagyobbak voltak, de nem annyira mint a múltkor. Mivel nagyobb túráról volt szó, most egy nagyobb, pedálokkal vezérelhető kormánylapátos kajakkal és a gyerekeken mentőmellénnyel indultunk útnak. Jó fél órát eveztünk mire átértünk a szomszéd partra, ahol a pálmafák mögött egy kis halászfalu terült el. A szállás hajóskapitánya ebből a faluból származik – elmondta, hogy kb. 80-an laknak a faluban. Utunk a falun át vezetett, majd egy kis kiépített ösvényen be a dzsungelbe egy patak mentén. Pár perc múlva meg is érkeztünk a kb. 30m magas, szikákon lezúduló vízeséshez, nagyon szép volt. Csobbantunk, majd visszaindultunk – azonban hazafele kemény ellenszelünk volt, így jól leizzadtunk, mire visszaértünk a táborba. Ha jól emlékszem 1200-at kellett eveznünk, így a napi edzés is megvolt 🙂

3. Island hopping

Azaz szigetugrálás. Ez egy hajós program, amire szintén pár másik ittlakóval együtt indultunk el. Hajóra szálltunk, amivel több közelebbi-távolabbi szigetet látogattunk meg, szám szerint hármat. Mivel ezek népszerű célpontok, mindenhol több másik, különböző szállásról érkező hajóval találkoztunk.

Az első szigetnek nem emlékszem a nevére, a jellegzetessége az volt, hogy két kis sziget annyira közel volt egymáshoz, hogy apály idején szinte át lehetett sétálni egyikről a másikra. Meg arról is, hogy gyönyörűen tiszta volt itt a víz. Andi pancsolt, addig én a fiúkkal a csigaházakba bújó rákokkal játszottunk a parton.

A második sziget neve Paradise Island. Hogy miért, nem tudom. Ez egy kis félreeső sziget egy dombbal a közepén. Minket annyira nem fogott meg, de a legnagyobb kagylónkat itt találtuk, meg vicces volt, ahogy a lábunk között úszkáltak a halak. A fiúknak tetszett a pálmafára kifüggesztett hinta is. Egy másik turistacsoport úgy döntött itt költi el az ebédjét piknikszerűen, mi mentünk tovább.

A harmadik sziget neve German Island, azért, mert két német költözött először erre a szigetre. Már nem laknak itt, de a hely nagyon kellemes, az U-alakú szigetcsúcson krbe pálmafák, alattuk nyugágyak, padok, és kölyökkutyák. Ideális hely volt pár fényképre meg egy kis pihenésre.

Röviden ezek voltak az opcionális programok, még mehettünk volna horgászni, de ezt kihagytuk -a gyümölcsét azért élvezhettük, az egyik nálunk lakó kanadai fogott egy sárgauszonyú tonhalat, amit közösen ettünk meg vacsorára. No de a kajákról majd egy külön bejegyzésben írunk!