A kínai márkákról


Egészen biztosan minden olvasónak vannak emlékei a hamisított kínai termékekről. Adios táska, fordított Nike pipa, Sany walkman és még sorolhatnám…

Arról is egészen biztosan mindenki hallotta már, milyen szinten megy a hamisítás és a márkanevek tisztelete itt Kínában… A szerkesztőség személyes kedvence alább:

Persze Kínán belül legtöbbször még ennyire sem tisztelik a márkaneveket, ehhez ekég csak a közeli copy market-re elmenni megbizonyosodni. De létetik ám egy fordított, otthon kevésbé ismert “hamisítás” is, ennek mutatnám be két példáját.

Hallottatok már például a Metersbonwe, VANCL, vagy a Bosideng márkákról? Ha otthon a kínai piacon a kezedbe kerül, valószínüleg “valami kínai gagyi” jelszóval dobod is vissza. Nos, ez jó nagy tévedés, ezek Kínában nagyon jól csengő országos ismertségű márkanevek, minden város sétálóutcáiban reprezentálva vannak, az előbbinek országszerte több, mint 3000 üzlete van, termékeik sokszor a nyugati nagy márkákkal versengő árakon kerülnek eladásra.

Hogy mi itt a hamisítás? Hát, csak annyi, hogy ők nagy nemzetközi márkának állítják be magukat, plakátjaikon tobzódnak a külföldi modellek és reklámjaikban is sokszor a nemzetköziségen van a hangsúly.

Kínán kívül azonban  nyomuk sincs. Mivel egyelőre elég szűk az a réteg, aki ezt személyesen ellenőrzni tudja valahol külföldön, így a nagy tömegek elhiszik amit sulykolnak a reklámokkal, és tényleg nemzetközileg sikeres márkának ismerik el eme – és hasonló –  márkákat.

Persze van lejjebb is, hiszen egy jól csengő nemzetközi márkanévhez nem kell Kína-szerte ismert márkát felépíteni. A nép körében nagy az igény a külföldi termékekre, minőségüket nagyra becsülik – vegyünk példának egy csinos táskát vagy pénztárcát.

Sokat nem kellett keresgélnem,  a taobao-n egy gyors keresés után első-második oldalon jött az alábbi két ékes példa:

A neves Loccot márka Angliából érkezik hozzánk
A La Festin pedig egy klasszikus és neves párizsi divatcég lehet

Persza ha kicsit jobban utánajársz, kiderül, hogy ezeknek a cégeknek Kínán kívül nyoma sincs, sőt google-on rákeresve csak kínai oldalak jönnek fel találatként. Megnézi ezt a legtöbb vevő? Nem. Érdekli? Nem. Növeli a termék eladhatóságát? Minden bizonnyal.

Aztán persze az is lehet, hogy ugyanezeket a dolgokat Európában valami más, otthon is ismert márkanév alatt az árak többszöröséért vesszük meg. De ez már egy másik sztori…