Még a föld alatt is vannak?

Panda Posted in Gondolatok, Hétköznapok,Tags: , , , , ,

Mióta itt vannak Robiék, én kalauzolom őket több-kevesebb sikerrel, míg Peti dolgozik. Néztünk már buddhista templomot, parkot, kertet, piacot, bárnegyedet, és tegnap a copy marketet. A tegnapi elég henyélős nap lett amúgy. Esténként pedig együtt játszunk / éttermezünk, ezért nincs blog.

Kezdődött a dolog avval, hogy este, mikor Peti kinyitotta Barni szobaajtaját mikor lefeküdni ment a csapat (mégis kapjon egy kis levegőt a kis manó!), akkor Barni kirobbant a szobájából, végigcsörtetett a folyósón, és behuppant közénk az ágyba. Én már nagyon álmos voltam, de úgy voltam vele, hogy ha alszik, akkor jó, ha nem akkor meg irány a saját ágyikója. Persze Peti tapasztalatlan az ilyen Barni-cselekkel, és háromnegyed óráig hagyta, hogy a kis pandúr úgy csináljon, mint aki mindjárt alszik. Aztán persze mégsem, mert olyan izgalmas éjjel a világ, pláne a szoba! Végül én untam meg, és visszavezettem a fekhelyére. Hatamlas hiszti persze, 5 perc múlva pedig kellemes csönd. Szuper.

Azt azért hozzátenném, hogy barni először “vigyázfekvésben” mosolygott a plafonra nézve, utána elkezdett pofákat vágva szórakoztatni minket. Ezután jött a mászkálás körbe az ágyon, az utcai fények bámulása és mutogatása, majd pedig miután sikerült visszaparancsolni feküdni, elkezett összefüggő mondatokban beszélni, pl.: “Aaa Mé Ló Nyu Nyu Báá Árr Me Ba!” Hát hogy lehet így elküldeni aludni? 🙂

Zhoushan nyaralás: Bevezető

zaqrack Posted in Utazás,Tags: , , , , , , ,

Robiék érkeztével végre eljött annak is az ideje, hogy 4 nap szabadságot kivéve kicsit pihenni menjünk Shanghai-t elhagyva, kicsit Kína vidéki arcát is megismerve. Hosszas úticél-válogatás, tervezgetés és hezitálás után, végül egy itteni ismerősünk útja a Zhoushan-szigetekre hozta meg a végső döntést: mi is ide megyünk.

Még mielőtt Robiék megjöttek, már meg is vásároltam a négy buszjegyet (Barninak nem kell) a szigetekre. Aztán végül úgy alakult, hogy csak hárman mentünk, mert Andinak pihenést írt elő a doki, így ő sajnos itthon kellett maradjon Barnival. Mielőtt belevágok az utazás eseményeinek részletezéséb, rövid ismertető arról, hol is található ez a Zhoushan és mit kell róla tudni.

Reggel van még

Panda Posted in Előkészületek, Hétköznapok,Tags: , , , , ,

Az éjszaka jó kis zuhé volt nálunk, lehűlt a levegő, így kikapcsoltam a légkondit, és ablakot nyitottam. Nagyon fincsi idő van. Pont jó. Se nem meleg, se nem hideg klasszikus. 🙂 De miért is kéne élvezni az éjszakai légáramlatokat, hiszen torokfájással, a takaró alatt izzadva az igazi, nem? Remélem legalább kiűztem a bacikat! 🙂

Sebaj, reggel még egy kis kaparó érzéssel a torkomban ébredek, de szuper kínai csodareceptem van meghűléses esetekre. Neki is állok a finom gyömbértea főzésének. Közben berakom a császárhusit a zöldségekkel a sütőbe párolódni. Teszek-veszek, majd fogom magam, és mivel fogytán a gyömbér itthon, elindulok a piacra, hiszen tegnap óta vágyom egy kis szőlő után is. Betegen azt együk-igyuk, amit kívánunk szerintem. Jólesne ugyan egy kis pálinka is, de nincs itthon. 😀

(Azt elfelejtettem megemlíteni, hogy miután megreggeliztünk, Barnit levitte az Ayi játszani.)

Ülök a buszon, a piac felé robogunk, amikor belém hasít: Elzártam a gázt a gyömbér alatt? Nem biztos. A sütőben a húst elzártam. Akkor biztos a tűzhelyet is. De nem emlékszem!!! Ajjajaj. Mostanában, nem is: mindig rosszul járunk a legkisebb fazekunkkal, és a benne lévő, tűzhely fölött rotyogó dolgokkal. Volt ugye a krumpli esete. Hála az égnek nem égett le a lakás. Aztán vettünk egy új edénykét, abban is többször eljátszottuk a krumplis verziót, csak épp mindig itthon voltunk, ezért menthető volt mindannyiszor. Aztán a múltkor Peti kitalálta, hogy főz egy kis szójababot. Az épphogy megúszta a dolgot megintcsak. Majd Peti kijelentette: Ebben az edényben mostantól csak tejet forralunk, elvégre arra való. Én ezt természetesen nem engedélyeztem, így történt a gyömbérfőzés is.

Szóval arra gondoltam, ha már ott vagyok a piacon, tudom mi kell, így gyors leszek, és taxizom egyet haza. így is tettem. A ház előtt kicsit megijedtem, ugyanis sok egyenruhás állt a sorompónál. Füstöt nem láttam. Jó jel!

Aztán mikor elindultam befelé, látom csak, hogy nem holmi tűz miatt állnak ott, hanem kézről kézre adják drága Barnimat, az Ayi beleegyezésével. 🙂 Barni teljesen el van varázsolva, azt se tudja hol van, ő a sztár megint. Még engem is alig vesz észre. 🙂

Én felszaladok a lakásba, és láss csodát: Mindent kikapcsoltam. 🙂 Yippi!

Barnival kettesben

Panda Posted in Hétköznapok,Tags: , , ,

Ma reggeli után útnak indult a Csipet Csapat a Shanghai melletti szigetekre. Én és Barni itthon maradtunk. Most nem is annyira bánom, ugyanis kicsit fáj a torkom… 🙁

Az elválás amúgy könnyen ment, Barnus mindenkinek adott puszit, pápázott az ajtóból, majd becsukta azt. Ezután én nekiláttam az ebéd elkészítéséhez, Barni közben az autóival szállította a konyhába a játékételeket. Aztán olvastunk, játszottunk együtt az autókkal, főztünk a babakonyhában, és skypeoltunk Anyuval.

Ebéd után közös szundítás, közben hívott Peti, hogy már a buszon ülnek, az emeleten elől, és óriási bőrfotelek vannak a buszon. Klassz lehet! 🙂

Alvás után Barni motorra pattant, és begurul a liftbe. Jó nagyot motorozunk, a csúszdánál azért persze megállunk. 🙂 Egész ügyes már! Mikor megkapta a motort, akkor még csak tologatta, aztán egyre többet ült rajta. Át tud menni kisebb emelkedőkön is, alacsony küszöbön, stb. Még csak váltott lábbal kalimpál rajta, de egész gyors így is! Kicsit mintha máris kicsi lenne neki, szóval lehet hogy lesz mit kiszállítani hozzánk szeptemberben? 😀

Zárásként még vettünk gyümölcsöt az utca elején, és jöttünk haza. Vacsi, fürdés, mese, alvás.

Nem tudom Petiéknek milyen éjszakájuk lesz, de állítólag érdekes a szoba felszereltsége. Erről majd ők mesélnek. 🙂

A kacsa nemes részei :)

Panda Posted in Felfedezés, Hétköznapok,Tags: , , , ,

Tegnap este elvittük Robit és Katit az egyik közeli étterembe ami nemrég nagy bővítésen, felújításon, és mint most kiderült, étlapfrissítésen is átesett. Sajnos fényképezőgépet nem vittünk, így nem tudtuk megörökíteni a fogásokat. 🙁

Az egyik nagy előny itt Kínában, hogy az étlapon általában képek is vannak, és könnyebben tud dönteni az ember, ha tudja hogy néz ki, mai a tányérjára kerül. 🙂

Lássuk, miket rendeltünk:

Fáradt vándorok, nagy bőröndök

Panda Posted in Hétköznapok,Tags: , , , ,

Tegnap megérkeztek Robiék. Két óriási bőrönddel érkeztek, meg 1-2 kicsivel. 🙂 A 2 nagy bőrönd közül az egyik, csak a mi cuccainkkal, a nekünk szánt holmikkal, Barnabásnak rendelt könyvekkel volt tele. Nos, így kell ezt csinálni. Minél több hely marad érkezésnél a bőröndben, annál több dolgot tud az ember hazafele beletuszkolni. 🙂

Jelentem tele a hűtő, van elég sajt, felvágott, az édességes szekrény feltöltve. Még nem nyúltam hozzá, egyelőre gyönyörködöm a látványban. 🙂 Barni egész nap motorozni óhajt. Ma, még reggeli közben is, mászott volna ki a székből, csak hogy roboghasson picit. 🙂

Ma reggeli után Kai, Robi és Peti elmentek várost nézni, én meg Barnussal az új mesekönyveket tanulmányoztam. Remélem lassan hazajönnek. Holnap Peti dolgozik, és én kalauzolom majd őket valamerre… 🙂

Elnemzetköziesedés

zaqrack Posted in Gondolatok,Tags: ,

Lassan közeledik a fél éves évfordulónk. Fél éve költöztünk ide, és nem hagytuk el a Kínai Népköztársaság területét (jó, Hongkong azért vitatható :))

Itt élünk egy idegen közegben. A mindennapokban kínaiul érvényesülök (próbálok :)), napi 8+ órában a munkanyelv az angol, magyarul csak otthon beszélek, vagy ha épp az otthoni irodával egyeztetek.

És ennek megvan a hatása, már így fél év után is. Egyrészt sokkal nagyobb arányban hallgatok magyar zenét, mint otthon tettem. Jólesik. Néha nem jutnak eszembe magyar szavak egy-egy kifejezésre. És ha picit nem figyelek oda, rettenetes nyelvtani szerkezeteket tudok összerakni.

Valami annyira kicsavart szerkezetben sikerült Andinak javasolnom, hogy holnap palacsintát kéne ennünk ebédre, hogy már el is felejtettem, mi volt az. De arra emlékszem, hogy angol nyelvtan szerint hibátlan mondat volt, csak éppen magyar szavakkal. 🙂

Azért félni nem kell, nem fogunk elfejelteni magyarul. De az idegen közeg megteszi hatását, nagyon gyorsan. Barnabás is jó példa. Mostanában sorolja az emeleteket a liftben, ahogy jövünk fel:

Mí – mínusz egy, garázs
Ee – egy, azaz földszint
Árr – azaz kettő, tökéletes kínai kiejtéssel 🙂
Há – mint három
Né – mint négy – nagyon okosan, hiszen negyedik emelet ugye nincs. Cserébe az öt marad ki Barninál, és biztos, hogy megkavarodik kicsit, mert általában a hatot is kihagyjuk.
Hé – hét
Bá – nyolc, ismét tökéletes kínaiul.
Ki – kilenc
Ti – tíz
E – mint tizenegy

és már haza is értünk 🙂 Amúgy szerintem már jó 20-30 szót tud kínaiul a is a kölök, mindezt heti kb. 5-6 óra Ayi-val együtt töltött idő alapján. Tavasztól várja az óvoda…

Secret Room

Panda Posted in Felfedezés, Hétköznapok,Tags: , , , ,

Egyik nap, míg itt volt Peti főnöke és a felesége Móni, elmentünk a Copy Marketre, míg a fiúk dolgoztak.

A piac még elég kihalt volt, épp hogy nyitottak a boltok. Az egyik táskaüzletbe belépve Móni megkérdezte az eladólányt, van-e könyve a táskákról. A lány válasza az volt, hogy nincs könyv, de van titkos szobája. Egyből felcsillant a szemünk, és megindultunk a leányzó után. Én még sose hallottam erről a szobáról, lényeg, hogy itt vannak a jó, vagy jobb minőségű másolat áruk.

A polcon ott sorakoztak a táskák, a lány benyomta a polcot, és beléphettünk a titkos szentélybe. 🙂 D&G, LV, Chanel, Prada, és Hermes táskák sorakoztak a polcon. Nyilván egyik se volt eredeti, kár is lenne ezzel hitegetni magunkat. Nem is a Chanel, vagy akármilyen márkagyárból jönnek, de legalább tényleg nagyon szépek. Egytől egyig gyönyörűek voltak. Elsőre. Nézegettünk, nézegettünk. Igazából Móni szeretett volna egy táskát anyukájának, én csak nézelődtem, mivel amúgy se készültem rá hogy vásárolni fogok, de azért megkívántam én is egy két darabot. 😀

A hosszas alkudozás után megnéztünk jópár táskát, és egyértelművé vált, hogy nem érnek annyit a táskák, mint amennyit kértek érte (1800Y). Voltak köztük nagyon precíz, jó anyagokból készült darabok, de voltak olyanok is, amik ugyan jó anyagból készültek, nem fordítottak elég gondot a varrásra. Végül sikerült egy klassz Pradat kiválasztani, és hazavinni(250Yért), én megtanultam alkudni, és az is kiderült, hogy Koreaban varrják a szépségeket (persze ez se feltétlenül igaz, sőt…). Hazafele még kipróbáltam magam egy ruhaboltban, ahol vettem 2 felsőt 50Yért.

Ha valamelyik látogatónk vevő lesz egy útra a Secret Roomba, akkor én is veszek majd egy táskát. Addig meg gondolkozom, melyiket válasszam. 🙂

Bosszantó nap

zaqrack Posted in Hétköznapok,Tags: , ,

Vannak olyan napok, amik nem annyira rosszak, de nem is jók, vagy kellemesek. Afféle bosszantó, kellemetlen napok. Na ez is olyan volt.Ráadásul hétfő.

Pedig milyen szépen indult!

Barnabás júliusban

zaqrack Posted in Hétköznapok,Tags: , ,

Íme a várva-várt képek. Ha nem működne a beágyazott képnézegető, katt ide a linkre.

[picasa width=”640″ height=”480″ bgcolor=”#000000″ autoplay=”1″ showcaption=”1″ url=”https://picasaweb.google.com/103956953075964037256/Barnabas2011Juliusban”]