Megujulva

zaqrack Posted in Gyorshír,Tags: ,

Uj bowdenek, uj, gyorsabb gumik. Kinai tuningstilusban ujul meg a mostanaban meltatlanul hanyagolt kis Dahon

Barni es a yam

zaqrack Posted in Konyha,Tags: ,

O kerte hogy vegyunk (neha meg szoktam enni az oviban) es ez legyen a kep cime.

Repülő halak

zaqrack Posted in Felfedezés, Ünnepnap,Tags: , , , ,

Ma Apa-fiú délutánt tartottunk. Amíg a fiúk aludtak én gyorsan kibicajoztam a tengerpartra meg vissza, pont hazaértem mire felkeltek. Egy gyors uzsonna után pedig elidnultam Barnival és Ricsivel nyakunkba venni a várost. Anyát otthon hagytuk, hogy különböző zöldségeket kenhessen nyugalomban az arcára.

Barni hetek óta a tengerpartra vágyik, nem az ittenire, hanem a homokos partosra. Sajnos ez messze van. Így jobb híján a folyópart felé vettük az irányt. Felpattantunk a 792-es buszra, ami 4 megálló után kvázi magánjáratként üzemelt, mert rajtunk kívül nem ült rajta más. Élvezettel hallgattuk (nem) a tévében szóló nemzeti érzelmű dalokat, nagy a készülődés a kedden kezdődő ünnepekre. Idén 64 éves a Kínai Népköztársaság.

wp-1380356471370

A parti sétányra megérkezve gondolkoztunk egy oda-vissza kompozáson a túlpartra, de végül elvetettük a dolgot mert elég borús volt az idő, féltem hogy hamarosan esni kezd. És milyen jól tettük! A partra leérve ugyanis – ahol általában sosincs senki- nagy meglepetésünkre nagy sokaságot és sátrakat találtunk.

Nem Ayi, Anya

zaqrack Posted in Konyha

Mar ilyen ugyes. 🙂

Ezzel is megvolnánk

zaqrack Posted in Munka,Tags: , ,

Mindössze ennyi engedélyre, tanúsítványra, pecsétre és azonosítóra van szükséged, ha Kínában szeretnél bejegyeztetni egy céget külföldiként. Meg persze időre és pénzre. Sok pénzre. Ha pedig mondjuk megváltozik mondjuk a cég bejegyzett címe, vagy az ügyvezető személye akkor mehetsz az összes hivatalba frissíteni az adatokat és kérni az új papírt.

Ja és mostantól szólíthattok igazgató úrnak, ha épp úgy tetszik 🙂

Bontas

zaqrack Posted in Hétköznapok

Igy tunik el a regi Shanghai meg egy darabja. Meg a fodraszutca.

Párkeresés egészoldalas hirdetésben

zaqrack Posted in Kínáról,Tags: , , ,

Van ez a Shanghaiban élő külföldieknek szóló újság. Érdekes szokott lenni, előfizettem rá, olvasgatom néha üres perceimben (hahaha). Most is ez történt, majd pedig megakadt a szemem egy egész oldalas hirdetésen (nem olcsó dolog) ami nagyon más volt, mint a többi az újságban, egy fényképes párkereső hirdetésnek tűnt. Elolvastam. Nem vicc volt vagy gerillamerketing kampány, tényleg egy párkereső hirdetés (oda is írták a lap aljára, hogy hirdetés) És ez a hirdetés nagyon sokat elmond arról, a kínai nők nagy részének mik a prioritásai és a fontos dolgok az életben… (és ne felejtsük el, a 30 feletti egyedülálló nőket Kínában “maradéknak” tartják.

Lefordítottam angolról magyarra, hogy mindenki élvezhesse. Néha nagyon bizsergett a tenyerem hogy beszúrjak pár megjegyzést, de megálltam – mindenki szúrja be a saját gondolatait magának – vagy kommentnek alulra.

Név: Angel
Kor: 39
Magasság: 160cm
Születési hely: Jiangsu, Kína (jelenleg Shanghaiban él)
Horoszkóp: Halak
Foglalkozás: Szabadúszó

Ovis hírmondó

zaqrack Posted in Család,Tags: , ,

Ma voltam szülőin. Barni ugye már K1-es (középsős), ez az alábbi változásokkal jár:

• minden reggel nasi után háromnegyed óra kinti játékkal kezdenek
  • ebéd után / alvás előtt is kimennek sétálni az udvarra pár percre, ha jó az idő
  • délutáni alvás már csak másfél órás és opcionális (aki nem alszik, mehet pl. rajzolni a rajzterembe)
  • a kis nyomtatott latin betűket is tanulják írni, nem csak a nagyot (igazából nem írni, hanem követni a formát)

“Kötelező” délutáni programok (tanterv része), mind heti egyszer 45 perc, mind külön szakképzett oktatóval:

• Oulala art (tavaly járt rá fakultatív, rajztanár jön, gyurma, kézművesség, festés, stb. sokféle anyaggal)
  • Co&Ko zene (tavaly is volt, különböző hangszereket használnak a gyerekek és együtt zenélnek egy alapritmusra – koreai találmány)
  • Jóga
  • Tornaóra (udvaron vagy tornateremben)
  • Space Monkey (matekóra játékosan)

Fakultatív délutáni programok, a két blokkból választhatunk egyet-egyet, még nem döntött Barni:

Keddi blokk:

Nohát, nem raktunk fel augusztusi képeket? Miért nem szóltok? 🙂

Tengerpart

Panda Posted in Felfedezés,Tags: , , ,

A csütörtöki ünnepnapon ellátogattunk közösen a tengerpartra. Peti már volt korábban többször is bicajjal, társasággal és anélkül is. (nemrég kiderítettem, hogy egy a közelünkben megálló busz szinte egészen a partig jár, a végállomástól csak olyan bő fél óra séta a tengerpart, így megnyílt az út a családos látogatásra is, mert ugyan sokat bicajozunk együtt, az oda-vissza 55km azért sok lenne még…)

Felszálltunk a 989-es buszra, és nézelődtünk 32 megállónyit. A tengerparti piknikre félretett házi sütésü fahéjas csigák nagyon gyorsan fogytak útközben, picit aggódtunk, hogy mit eszünk majd a direkt erre az alkalomra vásárolt pokrócon ücsörögve.

(képek a bejegyzés végén)