Month: December 2011

• Látogatók

Kivételesen egy kicsit technikai jellegű bejegyzés következik – a blog idei látogatottsági statisztikáiról. Március 20 óta mérem az adatokat, tehát nagyjából amióta beköltöztünk a kinti lakásba. Bár a blog célja nem a tömegek idevonzása, azért jólesik látni a növekvő és nem is olyan alacsony látogatószámokat. Az idei év számokban tehát így nézett ki.

• Itthon édes otthon 🙂

Két hete megérkeztünk kis hazánkba. Barni nagyon rendes volt, 6-7órát aludt a repülőn, így kipihenten érkezett meg a szép új repterünkre, ahol a két nagyi, mint valami mágnes cuppant rá egyből. Persze nagyon élvezte. 🙂 Azt a mai napig nem értem, hogy egy tíz órás repülőúton, miért adnak a gyerekmenühöz csokit, ha egyszer nyilvánvaló, hogy […]

• Pekingi kacsa

-Ezt a bejegyzést Andi írta – én a dőlt betűs részekkel kontárkodtam csak bele.- Peti már Pekingbe érkezésünk előtt pedzegette, hogy ittlétünk alatt mindenképpen el kell mennünk egy igazi pekingi kacsát enni. Én bevallom őszintén, ódzkodtam tőle, egyrészt azon kívül amit az Ayi főz, mostanában nem sok kínait ettem, másrészt a honvágy miatt folyamatosan európai […]

• Barni édességes fája

Barni szegény eléggé kizökken a napi rutinjából, már napok óta nehezen aludt el – úgy döntöttünk, hogy akkor már kicsit kitoljuk az alvásidőt, mintegy szoktatva az otthoni időzónához – este f10 körül raktuk le mostanában aludni. Sajnos ettől függetlenül nem nagyon akaródzott neki később kelni, így eléggé fáradt lett mára. Erre rájött még a hajnali […]

• A pekingi maffia birodalmában

A mai program a munkavállalói (és a családtagokak szóló) vízumhoz szükséges egészségügyi vizsgálat volt. Tulajdonképpen ez a fő ok, amiért most itt kell lennünk Pekingben. Az ezt végző klinika régebben a város közepén volt, de most kihelyezték a világ végére. 8:30-tól 11:00-ig fogadják a kedves külföldieket. Konkrétan jó háromnegyed órát metróztunk, mire odajutottunk, 9:30-kor szálltunk […]

• Csomagok és súlyhatárok

Szép kis kalamajka esett meg velünk a minap. Ugyebár egy cégnél vettük meg a repjegyeket (Hainan Airlines), olcsók is voltak meg a korábbi tapasztalataink is jók, de az átszállás haza- és visszafele is csúsztatva van, azaz pár napot Pekingben töltünk, mielőtt továbbmennénk. Reggel 8:30-re volt tervezve a felszállás, gondoltam mégiscsak komolyabb út, sok a csomag, […]

• Indul a mandula

A várakozássokkal ellentétben befértünk három (és fél) bőröndbe – ez azért fontos mert így beférünk egy taxiba együtt talán még Pekingben is. Ez összesen 75kg, és igen, egy bőröndben csak ajándékok vannak. 😉 Holnap hajnalban irány a reptér és Peking. Hétvégén némi turistáskodás, hétfőn az éj közepén pedig haza. A lakás rendberakva, az Ayi felkészítve. Furcsa […]

• A felhő lecsap…

Szívemcsücske Peking (nem az) jelenleg így néz ki: Este hét után az összes belföldi repülőjáratot törölték. Mi csütörtök reggel megyünk, reméljük addigra kitisztul kicsit és legalább a gépet elengedik. Maszkot viszünk.

• Hongqiao integrált közlekedési csomópont

A pekingi vonatút során sikerült behatóbb tapasztalatokat szereznem a csomóponról, és úgy gondolom, megér egy külön bejegyzést. Shanghainak két reptere van. Pudong és Hongqiao. Aki járt nálunk látogatóban, az járt Pudongon – tudja mekkora méretekkel büszkélkedhet. A másik reptért Hongqiao-nak hívják, és a város másik végén helyezkedik el. Nemzetközi repülőtér ez is, mint a pudongi, […]

• Barnabás Novemberben

Barnabás legújabb kalandjai máris elérhetők! Klikk ide!