Month: January 2015

• Palawan 6/12 – korrupció

A Fülöp-szigeteken burjánzó korrupcióról már írtak sokan és sokat, Magyarországot se kell szégyellni, de azért a közelükben sem vagyunk. Mi ez a bőrünkön sehol se tapasztaltuk (értsd: nem kellett megkenni senkit) de több példát is átéltünk/láttunk ami azért utal a helyzet komolyságára. Óriásplakátokon népszerűsítették az adófizetést. Fizess adót, mert ezzel az országot segíted, stb… Annak, aki […]

• Palawan 5/12 – ételek

Ha röviden kéne összefoglalnom, akkor azt mondanám, hogy a filippínó konyha nem egy nagy durranás – és ez sajnos nem túlzás. Persze – mondhatja az olvasó – milyen alapon ítélem ezt meg egy kemping konyhája alapján. Nos, a kempingben minden nap kétszer svédasztalos vacsorát kaptunk, rengetegen írják, hogy ritkán kapni ilyen finomat a Fülöp-szigeteken, illetve […]

• Palawan 4/12 – kirándulások

Természetesen amikor csak tehettük, nem csak a parton tartózkodtunk. Vízálló fényképezőgép hiányában ezekről a kirándulásokról sajnos nem készült fénykép. 1. Snorkeling Ide csak én mentem, Andi a fiúkkal otthon maradt. Kaptam házigazdáimtól búvárszemüveget és pipát, majd több lakótársunkkal együtt egy hajóra pattantunk a helyi korallzátony felé. Csak én voltam újonc, a többiek mind saját (dioptriás) […]

• Palawan 3/12 – a part

Ahogy korábban is írtam, nem az én stílusom a tengerparton heverős nyaralás. Őszintén megvallva az idilli körülmények ellenére itt is nehezmre esett pihenni az első két nap, utána azért belejöttem, meg persze kihasználtuk a fakultatív programokat is amennyire csak lehetett (ezekről megintcsak később) De mit lehet csinálni a saját partszakaszunkon? Sok mindent -képeket mutatni róla […]

• Palawan 2/12 – a szállás

Nagyon rég kempingeztünk, gyerkekekkel pedig még soha. Most mégis ezt a szállásformát választottuk és egyáltalán nem bánjuk a dolgot! Szállásunk a Palawan Camping volt, más nevén Thelma & Toby’s Island  Camping Adventure. Toby egy kanadai 60 év körüli fickó, Thelma a filippínó felesége. Három gyerekük van, a két lány kanadában él, Kelty, a fiúk pedig a […]

• Palawan 1/12 – az odaút

A Fülöp-szigeteken (legalábbis Palawan szigetén) nyaralni olcsó. Az egyetlen probléma: odajutni. A mi utunk öt felvonásból állt és háztól-házig 15 órán át tartott. 1. felvonás: Shanghai – Manila Ez egy egyszerű repülőút Pudongról. Egy apróbb nehézség van benne, mivel a repülőjegyünk az AirAsia fapados járatára szólt, ezért éjfél után indultunk a három és fél órás […]

• Fülöp-szigetek / Palawan 0/12 – bevezető

Hogy miért éppen a Fülöp-szigetekre, azon belül Palawanra szerveztük a búcsúnyaralásunkat? Andi nagyjából már a Kínába költözésünk óta rágja a fülem, hogy utazzunk el a Fülöp-szigetekre. Bevallom a tengerparton heverészős nyaralás nem az én világom (talán ez már kiderült a blogból eddigre :)), így nem nagyon terveztük, hogy elutazunk. Hogy mégis eljutottunk ide, az több tényező […]

• Honvágy

Nagyjából eddig bírtam. most már nem telik el olyan nap, hogy ne jutna eszembe Shanghai. Főleg az ételek hiányoznak nagyon nagyon nagyon, a zöldségek, gyümölcsök, halak, de hosszasan elidőzök egy-egy utcakép felett is, ahogy most így válogatom a képeket a blogra (igen, dolgozunk rajta, már nem kell sokat várni… :)). Nagyon hiányoznak még az “embereink” […]